Om oss

Ipeer är en ledande svensk leverantör av företagslösningar inom moln- och hostingtjänster och en del av systemintegratören Cygate inom Telia. Ipeer erbjuder med stor produktbredd och stöd av Cygates unika nät- och säkerhetskompetens optimala driftlösningar. Kunderna varierar från mindre företag till stora e-handelssajter, banker och koncerner. Ipeer har 65 anställda med lång erfarenhet av företagshosting. Ipeer grundades 2006 och har datacenter i Sverige samt kontor i Karlstad och Stockholm samt i Bangalore i Indien. www.ipeer.se

Kunskapsdatabas
Vanliga fakturafrågor

Nedan kan ni se svaren på de mest ställda fakturafrågorna. Vill ni se alla artiklar klicka här.

Jag vill säga upp en tjänst, hur gör jag detta?

För uppsägning vill vi att ni skickar in en signerad blankett via mejl, post, eller fax. Blanketten och adresser hittar ni här. Detta gäller även domäner och webbhotell. Tjänsterna avslutas alltså inte automatiskt om ni inte betalar fakturorna som skickas ut.

Alla fakturor ska betalas om uppsägning inte inkommer inom uppsägningstiden. Se artikeln om uppsägningstider här.

Undantaget är Elastic Cloud Server, där ni kan ta bort servern när ni vill enligt följande guide. Notera dock att om ni har Plesk, eller annan tilläggstjänst på er ECS så måste detta sägas upp enligt metoden ovan.

Jag har fått en betalningspåminnelse, vad gör jag?

Det första steget är givetvis att betala fakturan så snart som möjligt, men om ni är oroliga för att fakturan ska gå vidare till inkasso eller liknande så kan ni kontakta supporten som kan ge er några dagars anstånd på inbetalningen. Påminnelseavgiften ska dock betalas i båda fallen.

Om ni anser er ha fått en felaktig påminnelse, kontakta supporten.

Vad händer om jag inte betalar fakturan?

Uppsägning av tjänst ska alltid ske skriftligen med underskrift enligt gällande rutin, se ovan. Tjänsterna avslutas alltså inte automatiskt om ni inte betalar fakturorna som skickas ut.

Betalar ni inte i tid går fakturan vidare i vår kravrutin, dvs påminnelse, inkasso och betalningsföreläggande. Ipeer har även rätt att blockera (göra tjänsten otillgänglig) om tjänsten är obetald efter förfallodatum. För att få tjänsten öppnad igen, skall fakturan inklusive extra avgifter såsom påminnelseavgifter, ev. inkassoavgifter betalas, och vara Ipeer tillhanda. En öppningsavgift på 295 kr debiteras er som kund för att få tjänsterna öppnade.

Kan ni skicka e-fakturor eller fakturakopior via mail?

Om ni behöver en kopia på en specifik faktura så kan vi skicka denna via mejl i .pdf-format, skicka ett mail till faktura@ipeer.se så hjälper vi er med detta. Vi kan dock tyvärr inte erbjuda e-faktura eller liknande tjänster i nuläget, utan fakturor skickas i pappersform via post.

Vi har bytt adress, hur uppdaterar vi den hos er?

Kontakta fakturasupporten via mejl eller telefon så uppdaterar vi er adress. Det räcker inte att ändra adressen i kontrollpanelen.

Vi har bytt företagsnamn och/eller organisationsnummer, hur uppdaterar vi detta hos er?

För denna sorts ändring behöver vi få in en signerad överlåtelseblankett via post, mejl eller fax. Blanketten och adresser hittar ni här. Det är strikt förbjudet att själv försöka ända dessa uppgifter i kontrollpanelen; dessa ändringar behöver meddelas till oss så att vi kan uppdatera våra faktureringssystem. Att uppdatera informationen själv leder till att fakturor inte kommer fram, vilket i sin tur med största sannolikhet kommer leda till inkassokrav och andra utgifter, samt eventuell efterfakturering.

 

(1 röster)
Denna artikel var hjälpsam
Denna artikel var inte hjälpsam

Kommentarer (0)
Skriv en ny kommentar. Observera att supportfrågor inte kommer att behandlas här, för supportfrågor hänvisar vi till support@ipeer.se
 
 
Namn:
E-post:
Kommentar:
CAPTCHA verifikation 
 
Var god och skriv in texten från bilden i textrutan nedan. Detta krävs för att motverka automatiserade registreringar och formulär.