Om oss

Ipeer är en ledande svensk leverantör av företagslösningar inom moln- och hostingtjänster och en del av systemintegratören Cygate inom Telia. Ipeer erbjuder med stor produktbredd och stöd av Cygates unika nät- och säkerhetskompetens optimala driftlösningar. Kunderna varierar från mindre företag till stora e-handelssajter, banker och koncerner. Ipeer har 65 anställda med lång erfarenhet av företagshosting. Ipeer grundades 2006 och har datacenter i Sverige samt kontor i Karlstad och Stockholm samt i Bangalore i Indien. www.ipeer.se

Kunskapsdatabas: E-post
Lägga till e-postkonto i iPhone

Innan ni börjar behöver ni inloggningsuppgifter (e-postadress och lösenord) till ert e-postkonto hos Ipeer för att kunna lägga till kontot. Har ni glömt lösenordet kan du följa denna guide.
Obs! Kontot som visas nedan är enbart ett testkonto. Byt ut "ipeersupport.se" emot er egna domän och e-postadressen till din egna e-postadress.

Gå till systeminställningarna och klicka på "Lösenord och konton" (kan vara "Konton och lösenord" beroende på version av iOS). Klicka sedan på "Lägg till konto".

 

Välj nu "Annat" och sedan "Lägg till e-postkonto".

Fyll i ditt namn, hela er e-postadress, lösenord och beskrivning & klicka sedan på "Nästa".


Nästa steg är att fylla i era serveruppgifter. Ni hittar dem genom att besöka ipeer.se/mail och slå upp er domän genom att ange ert domännamn i fältet och sedan klicka "Get settings".


I detta fallet har vi använt oss utav domänen ipeersupport.se som exempel:

 

Dessa uppgifter skall sedan anges i er telefon. I följande steg får ni även välja mellan IMAP & POP, generellt sett rekommenderas IMAP.
Ni kan läsa om de olika varianterna här (under "Vad är skillnaden mellan protokollen IMAP & POP"), efter du valt vilket protokoll du vill köra på går du vidare enligt nedan.


"Incoming mail" skall anges som värdnamn under "Server för inkommande e-post".
"Outgoing mail" skall i sin tur anges som värdnamn vid "Server för utgående e-post".

Användarnamn är hela din e-postadress & lösenord är det ni angav när ni skapade upp ert mailkonto, detta ska anges både under "Server för inkommande e-post" samt "Server för utgående e-post"

 

 

Klicka sedan på "Klar". För att kontrollera att mailkorgen lagts till kan ni öppna Appen "Mail" i er telefon, där bör ni se den nya mailkorgen. Se exempel:

 

Nu bör ert mailkonto fungera, vi rekommenderar att ni testar att skicka ett mail till någon vän eller bekant för att kontrollera detta.
Skulle ni ha fortsätta problem med er mailkorg är ni varmt välkomna att kontakta vår support. Skulle ni ha förbättringsförslag på denna supportartikel är ni såklart också välkomna att lämna oss förslag via någon av kontaktmedlen på ovan länk.

 

(16 röster)
Denna artikel var hjälpsam
Denna artikel var inte hjälpsam

Kommentarer (0)
Skriv en ny kommentar. Observera att supportfrågor inte kommer att behandlas här, för supportfrågor hänvisar vi till support@ipeer.se
 
 
Namn:
E-post:
Kommentar: