Knowledgebase: Hosted Exchange
Beställ och uppgradera tjänster och resurser via kontrollpanelen

De flesta tjänster som administreras via kontrollpanelen kan köpas, konfigureras med extra resurser, eller uppgraderas via "Account"-fliken.

Beställa nya tjänster

När ni är inloggade på kontrollpanelen kan ni beställa nya tjänster via fliken "Account" och ikonen "Buy More Services". Dessa tjänster hamnar automatiskt på kontot ni är inloggade på.

Beställa resurser och tilläggstjänster

Om ni har tjänster som ni vill köpa resurser eller tilläggstjänster till (t.ex. databaser till webbhotell eller licenser till Exchange), så kan ni göra detta i kontrollpanelen under fliken "Account" och ikonen "Buy More Resources". Se dock till att ni valt rätt tjänst i rullgardinsmenyn "Subscriptions" högst uppe till höger på sidan, då resurser ni köper läggs till på den valda tjänsten. Detta kan köpas till via denna funktion:

  • Webbhotell/Epost Start: Antal databaser, diskutrymme för webb och mejl, antal mejladresser
  • VPS: Resurser som CPU, RAM, disk, och även IP-adresser och antal RDP-licenser
  • Exchange: Diskutrymme, licenser för fler användare/konton
  • Hyper-V: Resurser som CPU, RAM, disk, och även IP-adresser

Uppgradera tjänster

Om er tjänst har möjlighet till att bli uppgraderad (gäller tjänster som t.ex. nyare webbhotell (t.ex. Start till Unlimited), VPS, och Hyper-V*), så kan ni i kontrollpanelen gå till "Account" och "Change Hosting Plan" för att se vilka uppgraderingsalternativ som finns. Uppgraderingen bör gå igenom inom ca. 10 minuter efter att beställningen lagts.

Om ni inte har några uppgraderingsalternativ (p.g.a. att er tjänst t.ex. ligger på en gammal plattform) men är intresserade av att uppgradera, kontakta supporten.

* Det är extremt viktigt att notera att uppgradering av Hosted Hyper-V leder till att diskkonfigurationen nollställs; uppgradera därför aldrig en Hyper-V som ni tidigare köpt till disk för.

(4 vote(s))
Helpful
Not helpful

Comments (0)
Post a new comment. Support questions will not be handled here, if you have a support question please send it to support@ipeer.se instead.
 
 
Full Name:
Email:
Comments:
CAPTCHA Verification 
 
Please enter the text you see in the image into the textbox below (we use this to prevent automated submissions).