Knowledgebase: E-post
Ändra mailinställningar i iPhone

Om det skulle vara så att man har problem med att skicka, ta emot eller använda mailen som är hostad hos oss i en iPhone så kan det hjälpa att man uppdaterar de mailinställningar som man har för sitt konto. För att göra detta så kan ni följa nedan guide för iPhone ang hur man ändrar detta!

 

1. Gå till "Inställningar" och skrolla ned till "Lösenord och konton" eller tills ni ser den gråa ikonen med en nyckel på.

2. Efter att ni har klickat på "Lösenord och konton" så väljer ni kontot ni vill ändra inställningarna på. 

 

 3. Klicka sedan på "Konto"

 

4.  Här behöver ni fylla i det värdnamn som ni hittar genom att

     gå till https://ipeer.se/mail/ och söka på er domän. 

5. När ni har verifierat att "inkommande e-post" är korrekt så gå sedan till SMTP

    och klickar på er primära server.

6. Efter att ni har klickat på SMTP så kommer ni att komma till

    nedan ruta och där behöver ni fylla i "Värdnamn" och det är

    även rekommenderat att ni fyller i "Användarnamn" och "Lösenord".

    Bocka även i "Använd SSL" och se till att "Autentisering" är valt "Lösenord"

    och till sist så behöver ni välja port 587 och sedan klickar på "Klar"

7. Skulle det vara så att det fortfarande inte fungerar efter ovan inställningar

    så kan ni kolla så att det är de korrekta inställningarna under "Avancerat".

    Då skall "Använd SSL" vara i bockad, "Autentisering" skall vara lösenord och

    Serverport skall vara 993 eller 995 beroende på om ni använder POP eller IMAP.

(5 vote(s))
Helpful
Not helpful

Comments (0)
Post a new comment. Support questions will not be handled here, if you have a support question please send it to support@ipeer.se instead.
 
 
Full Name:
Email:
Comments:
CAPTCHA Verification 
 
Please enter the text you see in the image into the textbox below (we use this to prevent automated submissions).