Knowledgebase: Fakturasupport
Vanliga fakturafrågor

Nedan kan ni se svaren på de mest ställda fakturafrågorna. Vill ni se alla artiklar klicka här.

Jag vill säga upp en tjänst, hur gör jag detta?

För uppsägning vill vi att ni skickar in en signerad blankett via mejl, post, eller fax. Blanketten och adresser hittar ni här. Detta gäller även domäner och webbhotell. Tjänsterna avslutas alltså inte automatiskt om ni inte betalar fakturorna som skickas ut.

Alla fakturor ska betalas om uppsägning inte inkommer inom uppsägningstiden. Se artikeln om uppsägningstider här.

Undantaget är Elastic Cloud Server & Hosted VMware där ni kan ta bort servern när ni vill enligt följande guide för Elastic Cloud Server Om ni vill säga upp Hosted VMware kan ni göra det genom att följa guiden för borttagning av Hosted VMware server. Notera dock att om ni har Plesk, eller annan tilläggstjänst på er ECS eller Hosted VMware så måste detta sägas upp enligt metoden ovan.

Jag har fått en betalningspåminnelse, vad gör jag?

Det första steget är givetvis att betala fakturan så snart som möjligt, men om ni är oroliga för att fakturan ska gå vidare till inkasso eller liknande så kan ni kontakta supporten som kan ge er några dagars anstånd på inbetalningen. Påminnelseavgiften ska dock betalas i båda fallen.

Om ni anser er ha fått en felaktig påminnelse, kontakta supporten.

Vad händer om jag inte betalar fakturan?

Uppsägning av tjänst ska alltid ske skriftligen med underskrift enligt gällande rutin, se ovan. Tjänsterna avslutas alltså inte automatiskt om ni inte betalar fakturorna som skickas ut.

Betalar ni inte i tid går fakturan vidare i vår kravrutin, dvs påminnelse, inkasso och betalningsföreläggande. Ipeer har även rätt att blockera (göra tjänsten otillgänglig) om tjänsten är obetald efter förfallodatum. För att få tjänsten öppnad igen, skall fakturan inklusive extra avgifter såsom påminnelseavgifter, ev. inkassoavgifter betalas, och vara Ipeer tillhanda.

Kan ni skicka e-fakturor eller fakturakopior via mail?

Om ni behöver en kopia på en specifik faktura så kan vi skicka denna via mejl i .pdf-format, skicka ett mail till faktura@ipeer.se så hjälper vi er med detta. Vi kan dock tyvärr inte erbjuda e-faktura eller liknande tjänster i nuläget, utan fakturor skickas i pappersform via post.

Vi har bytt adress, hur uppdaterar vi den hos er?

Du kan ändra fakturaadressen direkt via kontrollpanelen: kontrollpanel.ipeer.se genom att gå emot fliken Account och klicka på Account Settings. (Gäller endast användare av följande tjänster: VPS, Webbhotell, Hoster Hyper-V och Hosted Exchange).

Vid användning av våra andra tjänster så kan du ändra fakturaadressen via cp.cygate.io genom att klicka på ditt/företagets namn uppe till höger och sedan gå emot Profil.

Om du istället önskar att vi ska bistå med hjälp avseende ändring av adress kan du kontakta fakturasupporten via mejl eller telefon så uppdaterar vi adressen åt er.

Vi har bytt företagsnamn och/eller organisationsnummer, hur uppdaterar vi detta hos er?

För denna sorts ändring behöver vi få in en signerad överlåtelseblankett via post, mejl eller fax. Blanketten och adresser hittar ni här. Det är strikt förbjudet att själv försöka ända dessa uppgifter i kontrollpanelen; dessa ändringar behöver meddelas till oss så att vi kan uppdatera våra faktureringssystem. Att uppdatera informationen själv leder till att fakturor inte kommer fram, vilket i sin tur med största sannolikhet kommer leda till inkassokrav och andra utgifter, samt eventuell efterfakturering.

 

(1 vote(s))
Helpful
Not helpful

Comments (0)
Post a new comment. Support questions will not be handled here, if you have a support question please send it to support@ipeer.se instead.
 
 
Full Name:
Email:
Comments:
CAPTCHA Verification 
 
Please enter the text you see in the image into the textbox below (we use this to prevent automated submissions).