Knowledgebase: E-post
Mailheader i Outlook 2016

I alla mail finns det en såkallad "header" som innehåller detaljerad information om vart mailet kom ifrån, vilka mailservrar mailat har passerat, spamvärde m.m. Mailheadern är väldigt bra att kolla på om man har fått en studs tillbaka för att mailet inte har skickats eller om man har något annat mailproblem. Denna är bra att skicka till vår support om ni vill ha hjälp med att undersöka varför till exempel ett mail inte kommer fram. Man får fram mailheadern på olika sätt i olika mailklienter. Vi kommer att visa er hur man får fram detta i Outlook 2016 i denna guide. 

 

Steg 1: Dubbelklicka på e-postmeddelandet för att visa det i ett eget fönster. Klicka sedan på den lilla pilen i gruppen "Taggar".


Steg 2: Fönstret Egenskaper visas. I dialog rutan "Internethuvud" kommer ni sedan att se ett meddelande som man kan använda för att felsöka.



Har du något problem med mailen som ni inte lyckas tolka, skicka gärna in mailheadern med en beskrivning av problemet till vår supportavdelning så hjälper vi dig.

 

(2 vote(s))
Helpful
Not helpful

Comments (0)
Post a new comment. Support questions will not be handled here, if you have a support question please send it to support@ipeer.se instead.
 
 
Full Name:
Email:
Comments:
CAPTCHA Verification 
 
Please enter the text you see in the image into the textbox below (we use this to prevent automated submissions).